Egyesületünk politikától és vallási hovatartozástól független szervezet!

Oldalainkat 174 vendég és 0 tag böngészi

Legyen választható a kötelező!
  • Természetes és mesterséges immunizálás

    Ahhoz, hogy az ember az oltások hatásait megértse, legalább részben meg kell ismerkednie azzal a tudással, amelyet az immunológiai kutatások eredményei közvetítenek ezekről a folyamtatokról.

    Bővebben
  • Aláírásgyűjtéssel összefogás az etikus oltásokért

    Aláírásgyűjtéssel összefogás az etikus oltásokért

    ... „Az M-M-RvaxPro oltás nem etikus módon készült: kikísérletezése és létrehozása során abortusz során életét vesztett magzatok sejtjeit használták fel." ...

    Bővebben
  • Mi a normál flóra?

    Tudj meg többet a bennünk élő mikroorganizmusokról!

    Kikkel vagy mikkel osztozunk a testünkön?
    Mi jelenti a valós veszélyt és mikor? ...
    Bővebben
  • Olvasóink írták

    Olvasóink írták

    Ismerd meg mások oltástörténeteit!
    Küldd el a sajátodat!

    Bővebben
  • Könyvajánló – VPK
    „E könyv nem hiányozhat egyetlen hazai szülő és szakember könyvespolcáról sem!”

    Mielőtt döntene, TÁJÉKOZÓDJON!

  • Főlap
  • HPV – Méhnyakrák
  • Marketing mindenáron

HPV: Marketing mindenáron

vaccine-dollars
A gyógyszergyártó cégek körmönfont, ugyanakkor agresszív marketingeszközökkel vezetik be oltóanyagaikat a piacra. Az alábbi német példa alapján sejthető, hogy a hazai HPV oltást népszerűsítő orvosok és politikusok számára miért olyan fontos a minél sikeresebb kampány.

„Fordított esetben egyetlen tudósnak sem jutna eszébe, hogy csak úgy egyszerűen besétáljon a Sanofi Pasteur gyógyszergyártó cég egy ülésére" – méltatlankodott Ansgar Gerhardus, a Bielefeldi Egyetem oktatója, miután egy zártkörűnek meghirdetett vendégelőadásán látványosan megjelent a Sanofi Pasteur egyik követe. A nyakkendős-keménygalléros úr 250 km-t utazott, hogy cége legnagyobb forgalmú termékéről, a Gardasilról kialakult véleményt ellenőrizze.

Az előadó, Gerhardus nem ok nélkül érezte magát sértve, hiszen pár hónappal korábban már heves vitába keveredett egy, a gyógyszergyárat képviselő hölggyel, aki olyan sértéseket vágott a fejéhez, hogy később írásban kellett visszavonatni vele. Azonban a Sanofi Pasteur sem járt értelmetlenül Gerhardus nyomában, hiszen tizenötezer eurót (több, mint négymillió forintot) fizetett neki azért, hogy a humán papillómavírus (HPV) elleni Gardasil oltás (Magyarországon Silgard néven ismert) mellett kampányoljon.

Sanofi_Marcy_EtoileNémetországban a Sanofi Pasteur gyógyszergyártó cég pénzt és energiát nem kímélve „körüludvarolja" a számára fontos csoportokat. A lobbijuk „körülzár minden egyes véleményalkotót, nőket képviselő csoportot, orvosi szakmai társaságot, politikust, illetve közvetlenül a közemberek felé irányul – pánikhangulatot kelt, hogy ezt az oltást most kell megkapnod" – nyilatkozta a New York Timesnak Diane Harper, a méhnyakrák kutatója.

A méhnyakrák elleni projektbe a Sanofi gyógyszergyártó cég politikusokat is meghívott, hogy a tömeges oltásokat mielőbb bevezessék. „Az ipar és a politika hihetetlen nyomást gyakorol" – mondja Jon Abramson, aki az amerikai egészségügyi hatóság bizottságának elnöke.

Aljas módon sok kampány azt a látszatot kelti, hogy független, holott a HPV oltás melletti egyoldalú reklámakciókról van szó. A „hpvinfo" nevű honlapot például, amelyen néha téves információk jelennek meg, a MedCon kiadó szerkeszti, és működését az oltóanyagot előállító cég hirdetéseiből finanszírozzák.

armed-for-lifeMiután Németországban két tisztázatlan haláleset után az oltást kérők száma csökkent, a „német elitakadémia" ötvenezer orvosnak írt levelet, hogy motiválja őket a HPV oltás beadására. Ezen akadémia tanácsadó testületében ül a Sanofi gyógyszergyártó cég üzletvezetőségének elnöke is.

Ugyanakkor a „Német Zöld Kereszt" („Deutsche Grüne Kreuz") nevű közhasznú egyesület nagyszabású tv-kampánnyal rukkolt elő: a legnézettebb idősávban naponta maximum hat reklámmal. „Úgy vélem, helyes, hogy a Sanofi gyógyszergyártó cég támogatja a felvilágosító kampányunkat" – mondta el érdeklődésünkre Michael Köllstadt, az egyesület elnöke. Ennek költségeit a szakértők nyolcszámjegyű összegre becsülik. „Nem ismerek más kampányt, amivel a közvéleményt ilyen hatásosan befolyásolták volna" – mondja Gerd Glaeske gyógyszerszakértő.

hpv_marketingA drága reklámok üzenete félreismerhetetlen. „Anyaként azt élem meg, hogy a kislányom nagyon gyorsan felnő. Nem akarom, hogy a méhnyakrák ezt az életet veszélybe sodorja" – mondja az egyik reklámban a divattervező Jette Joop. Szakértők ezt félelemkeltésnek nevezik. „A HPV fertőzést, ami csak nagyon ritkán vezet méhnyakrákhoz, túlzottan veszélyesnek jelenítik meg." – mondja Ulrike Hauffe pszichológus. „Az anyák nyomás alatt vannak, hogy a lányaikat oltásra küldjék."

A közvélemény kemény befolyásolása új dolog. „Ezek soha el nem ért dimenziók" – mondja a brémai szociál-epidemiológus Petra Kolip. „Azonkívül az iskolában is kampányolnak." A gyerekek plakátokat festenek, és olyan szlogeneket olvasnak, mint „Igent mondok az életre."

A holland egészségügyi ellenőrzési hivatal októberben egyfajta razziát tartott. A Sanofi Pasteur és a Glaxo Smith Kline gyógyszergyártó nagyvállalatok központját dokumentumok kiadására szólította fel. Ugyanis felmerült a gyanú, hogy ezek a cégek illegális marketingtechnikákat alkalmaztak. A vizsgálat során több, mint ezer, orvosoknak, illetve kórházaknak utalt kifizetésre derült fény, illetve egy, az egészségügyi tanács tagjaival folytatott levelezést tártak fel, amelyben a címzetteknek azt ajánlották, hogy vegyék fel a HPV oltást az oltóprogramjukba.

Hogy milyen gyakran küldenek a cégek kémeket az egyetemekre, az tisztázatlan maradt.

Forrás: Süddeutsche.de – 2008. 11. 26., Méhnyakrák elleni oltás • Írta: Christina Berndt • Fordította: Tóth Krisztina

Hozzászólások  
0 #3 Natur 2012-02-04 13:19
mi??
0 #2 Natur 2012-02-04 13:18
:lol:
+2 #1 Noah 2011-03-17 07:41
A HPV-től feláll a hátamon a szőr!
Undorító!!!