VÉSZJELZÉS az államnak
Nemzetünk fennmaradását veszélyeztetik a krónikus betegségek!
A dokumentumot megkapták:
- Dr. Sulyok Tamás köztársasági elnök
- Orbán Viktor miniszterelnök
- Dr. Takács Péter egészségügyi államtitkár
- Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter
- Dr. Surján Orsolya országos tisztifőorvos
- Dr. Juhász Imre alapvető jogok biztosa
A tanulmány „Az elrejtett járvány" címmel olvasható honlapunkon. A Bővebben gombra kattintva a tanulmány és a kísérőlevelek tartalma is elolvasható.
Az elrejtett járvány
A nemzet életben maradását veszélyeztetik a krónikus betegségek
A Nebáncsvirág Egyesület ebben a tanulmányban az 1999 és 2023 között született 0–18 éves gyermekek egészségügyi állapotát vizsgálja meg, ezen belül a tartósan fennálló, krónikus betegségekre fókuszálva. Forrásanyagként a KSH adatbázisát használtuk.
Mit mutatnak a mellékelt grafikonok? – (Melléklet: ábra 1-9.)
Krónikus gyermek-egészségügyi válság van
1999–2023 között:
- 2 329 723 gyermek született Magyarországon
- 6 299 178 megbetegedést regisztráltak ugyanezen 0–18 éves korcsoportban
- Ez azt jelenti, hogy egy gyermekre átlagosan 2,7 krónikus vagy tartós betegség jut.
A grafikonon szereplő fő betegségtípusok:
- Asztma
- Allergiák (atópiás dermatitis, táplálékallergiák, stb.)
- Mentális és viselkedészavarok
- Endokrin, anyagcsere-betegségek
- Gyermekkori daganatok
- Diabetes
Ezek mind tartós, kezelést igénylő, jelentős életminőség-romlással járó kórképek.
Mit jelent mindez valójában?
- Ez krónikus gyermek-egészségügyi válság.
Nem akut járvány (mint pl. vírusos), hanem sok éven át lappangva terjedő, tömegesen jelentkező, rendszerszintű tünetegyüttes. - A betegségek üteme gyorsabban nő, mint a gyermekpopuláció.
Ez önmagában epidemiológiai riasztást indokolna bárhol a világon. - A trend progresszív romlást mutat.
Nem stagnál, nem hullámzik – hosszú távú, egyenletes emelkedés látható.
Ez szakmai nyelven azt jelenti: „Non-communicable disease epidemic”, azaz nem fertőző betegségek járványszerű terjedése. Ez egy WHO által definiált jelenség.
Epidemiológiai szempontból közegészségügyi vészhelyzet van
Csak nem akut, hanem elhúzódó, strukturális, néma típusú.
Az asztmás, allergiás, endokrin (pl. inzulinrezisztencia, diabétesz) megbetegedések és a mentális zavarok robbanásszerű növekedése minden fejlett országban egészségügyi riasztást kellene, hogy kiváltson. Felügyeleti monitoringot és sürgősségi beavatkozási tervet követel!
Az, hogy nincs országos riasztás, nem azt jelenti, hogy nincs probléma, hanem azt, hogy a közegészségügyi rendszer nem tekinti ezt „riasztási triggernek”. Vagy ami még rosszabb, „elaludtak”.
Definíciószerűen: miért vészhelyzet?
Mert a következők fennállnak:
- Jelentős és tartós növekedés
A krónikus gyermekbetegségek előfordulása az elmúlt 25 évben a többszörösére nőtt. - Az egészségügyi rendszer teherbíró képessége romlik
A krónikus beteg gyermekek száma exponenciálisan emelkedik. - A népesség utánpótlása csökken
Kevesebb születés × több krónikus betegség → hosszú távú társadalmi fenntarthatatlanság. A betegségek száma annak ellenére növekedett, hogy a fiatalkorú populáció száma hozzávetőleg 18%-kal csökkent az elmúlt 20 évben. - A gyermekkori betegségek determinálják a felnőttkori egészségkimenetet
Ez előrevetít egy jövőbeli, extrém módon terhelt egészségügyi rendszert. - A jelenség multifaktoriális, rendszerszintű és gyorsuló
Ez minden kritérium alapján egészségbiztonsági kockázat!
Mi történik, ha nem cselekszünk?
A prognózist a 10. ábra mutatja.
Érdemi beavatkozás nélkül minden betegségtípus esetszáma tovább fog emelkedni. Szinte biztosan megjósolható, hogy 2026-tól önmagában az endokrin, táplálkozási és anyagcsere betegségek esetszáma eléri a statisztikai metszéspontot (glutén, laktóz, tojás, stb. allergia) – vagyis statisztikai alapon minden megszületett gyermekre jutni fog egy ilyen betegség! Az utolsó statisztikai évet nézve (2023), a gyermekek felét érintik a mentális- és viselkedészavarok. A jelenleg zajló demográfiai lejtmenet mellett egyre nagyobb, össztársadalmat érintő teherrel és kezelendő problémával kell szembenéznünk.
A Nebáncsvirág Egyesület szerepe
Ebben a helyzetben szervezetünk egy klasszikus civil egészségügyi sentinel funkciót tölt be: adatgyűjtés, trendkimutatás, problémaszkennelés, jelzés a döntéshozók felé. Ez nagyon közel van ahhoz, amit egy állami epidemiológiai felügyeletnek kellene elvégeznie. Egy olyan „sentinel-jelzés”, amit normál esetben a NNGYK-nak, a KSH-nak, a NEAK-nak, vagy a Nemzeti Népegészségügyi Felügyeletnek kellene kiadnia.
A Nebáncsvirág Egyesület által feltárt ok-okozati összefüggések megértéséhez fontos megemlíteni, hogy a gyermekkori oltások – objektív megközelítésből – mesterséges immunológiai beavatkozások, melyek célja, hogy irányított módon váltsanak ki immunválaszt egy adott kórokozó ellen.
Nem ismerünk ennél direktebb, nagy tömegeken alkalmazott, immunrendszer működését befolyásoló beavatkozást/tényezőt. Ezek az oltások, hatásmechanizmusukból kifolyólag, a természetes immunrendszer rendeltetésszerű működését egy mesterségesen előidézett irányba kényszerítik. Minél többször alkalmazzák őket – főként korai csecsemő- és gyermekkorban –, annál nagyobb eséllyel lehetnek autoimmun folyamatok elindítói. Mindezekre a gyártói dokumentációk is felhívják a figyelmet. Az oltások egymásra gyakorolt, halmozott hatását nem vizsgálták. Gyakorlatilag nincs felső határa/túladagolási határértéke ezeknek a készítményeknek! Egyetlen más gyógyszerkészítmény esetében sincs ez így! A „Közegészségügyi vészhelyzet” fő okozójának a korlátlanul túlalkalmazott gyermekoltásokat nevezzük meg.
A felelős szülő szemszögéből
A feltárt adatok arról tájékoztatnak bennünket, hogy ha egy szülő a gyermekét felülteti a rendszer által „kötelezően választott” egészségügyi „szerelvényre”, akkor a gyermek nagykorúságáig jó eséllyel három krónikus betegséget fog összeszedni. Ez egy életen át tartó csökkentett életminőséget fog eredményezni. Elérkezett az idő, hogy újragondoljuk az egész prevenciós stratégiát! Ki akar egy szakadékba tartó vonatra felszállni?
Információink szerint megközelítőleg ezer oltásokkal kapcsolatos peres ügy zajlik ma Magyarországon, és közel ugyanennyi mentesítési kérelem elbírálása van folyamatban. Sok család hagyta el az országot, vagy halogatja a hazaköltözést a szabad döntéshez való jogához ragaszkodva. Családok mondanak le a további gyermekek vállalásáról. Ezek a családok szó szerint harcolnak a hivatalokkal.
A társadalom jelzett.
A megoldás kulcsa
Az itt bemutatott válsághelyzettel kapcsolatban fontos kihangsúlyozni, hogy a védőoltások választhatóságának kérdéskörét a jelenlegi adatok tükrében már meghaladtuk. A választhatóság bevezetése már nem elég! Sürgős és azonnali intézkedésekre van szükség!
Úgy gondoljuk, hogy egy válságstábot kell felállítani. Ennek munkájához egyesületünk felajánlja a segítségét, mint a probléma mélyebb ismerője és feltárója.
Cselekvési terv:
- Fel kell állítani egy válságstábot.
A helyzet kiértékelése, a cselekvési terv összeállítása. - Azonnali hatállyal fel kell számolni azokat a jogi anomáliákat, amelyek a védőoltásokkal kapcsolatosan a szülői jogokat csorbítják.
Az összes jelenleg zajló hatósági eljárást be kell fejezni, korrekt módon le kell zárni. A szülők részéről képződött összes pénzbeni terhet rendezni kell. - El kell kezdeni a nyílt párbeszédet, a társadalmi feszültségek feloldásának céljából.
A döntéshozók, a szakmai szervezetek, civil kezdeményezések között. - Észszerűen átgondolt, valódi prevenciós célokat kell megalkotni.
Az oltási program és a hozzá kapcsolódó jogi rendelkezések újragondolása.
A szervezetünk által összeállított tanulmány politikai állásfoglalástól mentes. Kizárólag gyermekeink érdekeit szem előtt tartva készült. A mindenkori döntéshozók munkáját kívánjuk segíteni, hogy jó és bölcs döntéseket tudjanak hozni. Úgy látjuk, hogy jelenleg nincs ennél fontosabb megoldandó problémája a Magyarságnak, az Országnak! Egészséges gyermekek nélkül nincs egészséges jövő!
„Nem tudjuk megoldani a problémáinkat ugyanazzal a gondolkodásmóddal, amivel létrehoztuk őket.”
Albert Einstein









