Egyesületünk politikától és vallási hovatartozástól független szervezet!

Oldalainkat 1195 vendég és 0 tag böngészi

Legyen választható a kötelező!
  • Természetes és mesterséges immunizálás

    Ahhoz, hogy az ember az oltások hatásait megértse, legalább részben meg kell ismerkednie azzal a tudással, amelyet az immunológiai kutatások eredményei közvetítenek ezekről a folyamtatokról.

    Bővebben
  • Aláírásgyűjtéssel összefogás az etikus oltásokért

    Aláírásgyűjtéssel összefogás az etikus oltásokért

    ... „Az M-M-RvaxPro oltás nem etikus módon készült: kikísérletezése és létrehozása során abortusz során életét vesztett magzatok sejtjeit használták fel." ...

    Bővebben
  • Mi a normál flóra?

    Tudj meg többet a bennünk élő mikroorganizmusokról!

    Kikkel vagy mikkel osztozunk a testünkön?
    Mi jelenti a valós veszélyt és mikor? ...
    Bővebben
  • Olvasóink írták

    Olvasóink írták

    Ismerd meg mások oltástörténeteit!
    Küldd el a sajátodat!

    Bővebben
  • Könyvajánló – VPK
    „E könyv nem hiányozhat egyetlen hazai szülő és szakember könyvespolcáról sem!”

    Mielőtt döntene, TÁJÉKOZÓDJON!

    Bővebben
  • Főlap
  • Miért ne oltsunk?
  • Szuperkórokozók kia...

Szuperkórokozók kialakulását segítik a védőoltások

Vírusmutátciók

A preventdisease.com portál cikke szerint a védőoltások a kórokozók mutálódásához vezetnek, s ezzel végső soron a jövő generációinak egészségét és magát az emberiséget veszélyeztetik.

Dave Mihalovic természetgyógyász írásában többek között az Oxfordi Egyetem, az ausztrál New South Walesi Egyetem és az amerikai Iowai Egyetem laboratóriumaiban lefolytatott kutatásokra hivatkozik, melyek nyomán a kutatók egy csoportja elismerte, hogy a védőoltások vírusok és baktériumok mutálódását okozzák.

Az új, halálos kórokozók gyorsan fejlődnek ki, és genetikai csalétket állítanak elő, mellyel „megtévesztik" még a legerősebb gyógyszereket is. Az oxfordi kutató, Rory Bowden szerint a kórokozók kicserélik egymás között a génállományuk egy részét, túlnyomórészt azt, mely a sejtfal kialakításáért felelős. A védőoltások pedig éppen a sejtfalakat veszik célba.

Jól példázza egy mutáció kialakulásának következményeit Ausztrália esete a szamárköhögéssel.

Ausztráliában az új, acelluláris (a baktérium tisztított antigénjeit tartalmazó) szamárköhögés elleni oltást 1997-ben vezették be, miután a korábbi, teljes sejtes oltásnak sok mellékhatása mutatkozott. Az új fajta oltást követően a szamárköhögéssel megfertőződött betegektől vett mintákban egyre gyakoribbnak bizonyult a szamárköhögés baktérium egy bizonyos variánsa, mely 2000 és 2007 között a vizsgált mintáknak csupán 31%-ában volt jelen, 2008-ban azonban egy megállíthatatlannak tűnő szamárköhögés járvány kitörését követően már a minták 86%-ában kimutatható volt. A járvány jelenleg is tart, immár negyedik éve, a széleskörű oltottság ellenére. A szakemberek tehetetlenek, és a járvány más kontinensekre való átterjedésétől tartanak. Egereken végzett kísérletek is megerősítik azt a gyanút, hogy az acelluláris oltás bevezetése járulhatott hozzá a szamárköhögés megbetegedések magasabb számú előfordulásához Ausztráliában.

Ez az eset azonban nem egyedülálló. Dél-Olaszországban hasonló mutációs folyamatot figyeltek meg a Hepatitis B vírussal kapcsolatban, Iowában pedig egy új oltás bevezetését követően penicillin-rezisztens, fülfertőzést okozó baktériumok elszaporodását sikerült bizonyítani. Régóta ismert továbbá, hogy a gyermekbénulás elleni Sabin-cseppek a polio vírus igen gyors mutálódásához vezettek, és ennek következtében gyakori betegség az úgynevezett „oltási polio". A mutáció veszélye a háziállatok számára kifejlesztett oltásokat sem kíméli. Három, a csirkék légzőszervi megbetegedése ellen kifejlesztett oltás két olyan vírusmutáció kialakulásához vezetett, melyek Ausztráliában több tízezer baromfi halálát okozták.

Dave Mihalovic szerint furcsa mód azok a kutatók, akik felhívják a figyelmet a védőoltások okozta kórokozó-mutációk veszélyeire, a probléma megoldását másfajta, „jobb" védőoltások kifejlesztésében látják. Véleményük szerint csak korszerűbb védőoltásokkal ellensúlyozható a mutálódások számának folyamatos emelkedése.

Forrás: http://preventdisease.com/news/12/071712_Vaccines-Are-Causing-Mutations-That-May-Jeopardize-The-Health-of-Future-Generations.shtml

Hozzászólások  
0 #23 Bokréta Jolán 2012-09-24 12:23
Idézet - Bokréta Jolán:
Szülők, a napokban aktuális: bekenagykovet.hu/okesz18.html

Ugyanaz itt, ha nem működne a link: naturahirek.hu/.../
+1 #22 Bokréta Jolán 2012-09-24 12:21
Szülők, a napokban aktuális: bekenagykovet.hu/okesz18.html
+5 #21 Estremadura 2012-08-23 16:57
Kedves KA! /Dear, Caro, Daragaya... ahogy tetszik/

Szerintem mindenki érti a kedves Billie bácsis parabolát, a te kivételeddel. S igazán nem bonyolult, olyan La Fontaine mese szintű.. gyerek is érti az erkölcsi tanulságot, csak te nem. Mint tudjuk nem akarásnak nyögés a vége.Te nem akarod érteni, a kákán is csomót keresel, belekötsz az élőfába is. Igen Bill Gates jobban tenné eljátszaná a lóvéját Monte Carloban. Ebben véletlen fején találtad a szöget.
Mellélőttél azzal a rossz májú megjegyzéseddel, hogy én semmit nem teszek az ugandai gyerekek tiszta ivóviz ellátása terén. Rossz hirem van KA, mert teszek. Résztveszek a programban, és tudod mit, te is megteheted, online regisztrálhatsz.... és a legegyszerűbb lesz neked, ha megadod a credit card számodat, és akár szerény anyagiakkal is, de támogathatod az erőfeszitéseket. De szerintem van rengeteg lóvéd... gondolom jól fizetnek háttér megbizóid, hogy tanulmányaikat ide be copy -paste-ld, ugymond. De ha gondolod elmehetsz Ugandaba, ihatsz szennyezett vizet, egyél jó esetben egy tál zabkását vizben, véletlen sem tejben főzve -porridge- s teleoltathatod magad a jó öreg Billie bá összes kotyvalékával, booster shot gyanánt, nehogy ne hasson eléggé
IGENIS a választhatóságról van szó, FÜGGETLENÜL a fizetett tanulmányok garmadától és FÜGGETLENÜL a szintén gyakran hivatkozott greater goodról, ami nincs, mert mindenkinek egy teste , egy lelkiismerete van, s ez nem közösségi jellegű.
Magyar társaink is szeretnék elérni, hogy ne járjon meghurcolás, megtorlás, ha nem oltatják lyukasra gyerekeiket. S szeretnék ezt legális úton megtenni. Érted legálisan, nemcsak fű alatt, sutyiba, mert az is van, s minél nagyobb a nyomás ellenük, annál nagyobb lesz az ellenállás. Tanulmányaidba majd ezt a korrigáló faktort is vedd be, hogy nem tudjuk hányan sumákolják el....
De jegyezd meg, az emberek ébredeznek, mert látják, érzik, hogy pocok esett a lisztbe.
Nem hiszem te bármi érett konzekvenciát le tudsz vonni alábbiból, de mások igen
"Nem a kakas szavára kezd virradni,
De a kakas kiált, merthogy virrad"
Segitek kicsit "especially for you" Megérett az idő a virradat eljövetelére, oszlóban a sötétség, s a kis kakaskák ezért kiáltoznak, mert ezt itt és most kell a világba kiáltani.
Következő leveledet ugandai vagy kongói field trip-pedről várjuk. Vigyél pulcsit is, mert este hideg van ám. Addig már kies belvárosi lakáskádból ne is irj.
0 #20 B. Lajos 2012-08-23 09:51
Igen. Ez az én szubjektív véleményem volt. ... A cikk átvett, zanzásított írás. Nem mindig értek egyet az leírt hivatkozásokkal. A polio amúgy is egy zavaros téma. Legfőképp azért, mert van egy hivatalos álláspont, amit minden hallgató megtanul. Ez a tananyag. Amikor előkerül a téma, olyan agresszivitásba megy át a beszélgetés (akármilyen finoman is van tálalva), hogy el sem juthatunk addig a pontig, hogy értelmes párbeszédet lehessen folytatni. Amikor azt mondom, hogy én nem ismerem el az oltási poliot mint betegséget akkor, meg meredten néznek. Ha elismerem, akkor azt is elismerem hogy a vadvírusos polio is bénulást okoz. Tehát, vagy mindkettő vagy egyik sem. Ez lenne a logikus. Ha megérti valaki akkor már lehet értelmes párbeszédet folytatni, addig nem. Többnyire eddig nem jutunk el. ... Ettől függetlenül én visszafogott véleményen vagyok, ami az, hogy „lehet, hogy okoz bénulást". Ez viszont nem azt jelenti, hogy okoz. A polios írások döntő részben ezért használhatatlanok (pro és kontra).
+1 #19 ka 2012-08-23 09:33
B. Lajos (2012-08-23 10:28) #18-as hozzászólás:

Idézet:
Az oltási polio ritka betegség, nagyon könnyen beazonosítható. A bénulások sújtotta területeken is elenyészően kicsi az előfordulása (1-2 eset évente).
Nebáncsvirág Egyesület (2012 augusztus 17.) 'Szuperkórokozók kialakulását segítik a védőoltások' cikk:

Idézet:
Régóta ismert továbbá, hogy a gyermekbénulás elleni Sabin-cseppek a polio vírus igen gyors mutálódásához vezettek, és ennek következtében gyakori betegség az úgynevezett „oltási polio".
No, hát akkor köszönöm a beismerést.
+1 #18 B. Lajos 2012-08-23 09:28
Az oltási polio ritka betegség, nagyon könnyen beazonosítható. A bénulások sújtotta területeken is elenyészően kicsi az előfordulása (1-2 eset évente). Ezt nem lehet elsusmákolni vagy félrediagnosztizálni. Lást WHO: apps.who.int/immunization_monitoring/en/diseases/poliomyelitis/case_count.cfm
+1 #17 ka 2012-08-23 09:16
Idézet - B. Lajos:
Szerintem a poliot ne keverjük ide. [...]


Jól megértetted, hogy mi a bajom a "gyakori betegség az úgynevezett oltási polio" kitétellel.
+3 #16 B. Lajos 2012-08-23 09:16
A fejlődő világ országaival az a baj, hogy mindenki azt hiszi, hogy Ők maguktól kerültek abba a helyzetbe amiben vannak. Ilyenkor mindig elindul bennem a pumpa felfelé, ... Ezeket az országokat, először gyarmatosította a nyugati ember. Erőforrásait kiszipolyozta, a bennszülött lakósságot jól megdolgoztatta (rabszolgákat hurcolt el, vagy épp kiírtotta), ... gyakorlatilag ami mozdítható, kipréselhető volt azt mind elvette a „civilizált ember". És akkor most jövünk, hogy megmentjük Őket. Ugyan már! ... Itt is lépjünk egy pár lépéssel hátrébb! Az, hogy most fillérekért gyapotot termelnek nekünk, majd ezáltal megmérgezik környezetüket és még tiszta ivóvizet sem kaphatnak, mi ha nem az újkori kizsákmányolás minta példája. És akkor jönnek az önjelölt hősök (Billi bátyó) és megmentik a világot a máshonnét kidobott vacakjaikkal (más kérdés, hogy a nép továbbra is bénul, csak épp másképp hívjuk). ... Uggyan mááá! ...
:-x
-1 #15 B. Lajos 2012-08-23 09:02
Szerintem a poliot ne keverjük ide. Egyenlőre az sem bizonyított, hogy bénulást okoz. Jó ha 1%-a bénul le a fertőzötteknek. Az emberiség 98%-a simán immunizálódott mindenféle bénulás nélkül, amióta világ a világ. Én ezek után inkább AFP-ről beszélnék (tágabb értelmű), mert az, hogy valakinél a székletben vagy a gerincagyban találnak egy vírust és azt mondjuk rá, hogy ez polio elég gyér diagnózis. Ez (is) egy újkori betegség. Soha nem volt járványos méretű, kivéve a 20 század. Egyáltalán nem bizonyított, hogy valaki a poliotól lebénul. Már látom előre a hivatkozások halmazát, ... nem kell. Magam bevállalom, hogy egy pohár poliotól hemzsegő oldatot megiszok. Semmi bajom nem lesz tőle.
A hatásosságról lásd. Tádzsikisztán 2010.

Az egyiptomi domborműről meg annyit, hogy bármikor (fejből is) prezentálok olyan listát, hogy milyen fémek okozhatnak bénulást és ebből hányat ismert az akkori kor embere. Tehát elszigetelten jelentkezhettek gyermekbénulásos tünetek. Járványról nincs történelmi információ. Innentől nem is heveny fertőző betegségről kell beszélnünk.

Billi bácsival az a gond, hogy bepalizás az egész. Hogy miért? Lásd Indiai polio kampány. Elindítunk egy immunizációs programot adományokból, majd benyögik, hogy ez nem elég és folytatni kell. Ez után már a kormányokat terheli az évekig tartó (örökké) immunizációs program terhe. Persze Bili unkle komoly érdekeltségű cégeitől kerül beszerzésre az oltóanyag, ... Csak át kell látni a szitán. Ez egy jól bevált beetetős marketing húzás, ami nem ismeretlen a marketing szakmában (tanítják). Az más kérdés, hogy Indiában a polio csökken (ami logikus is, hisz oltanak ellene), de az AFP továbbra is nő. A tünetek ugyanazok, csak épp másnak nevezzük. A polio téma kiteljesülése még várat magára. Számomra a jövő nagy botrányai egyikét jelentheti. Én - mint dilettáns - simán lebénítok egy embert ha kell, de hogy ugyanezt egy polionak keresztelt vírussal is megtegye valaki ahhoz nagyon ügyesnek kell lenni.

Polio konklúzió: Lehet, hogy okozhat bénulást, de nagyobb az esély rá, hogy nem. Biztos, hogy kell oltani ellene? Nézzük meg a bénulások előfordulásának területeit és azt is, hogy pl. hány kiló DDT gyártanak és szórnak szét évente a közvetlen környezetükben az ott élők. De érdekes téma az is, hogy hány millió tonna DDT kerül kipermetezésre a harmadik világ országaiban, pl. Malária szúnyogok elleni védekezés jogcímén, gyapot ültetvények, stb.
Nagyon szép és elismerendő dolog, hogy Magyarország tiltotta be először a világon a DDT használatát 1968-ban, ... következmény: 1969-ben volt az utolsó vadvírusos polio hazánkban. Az összefüggét több mint logikus. Vagy nem?
0 #14 ka 2012-08-23 06:37
Idézet - Estremadura:
Itt ka mindig elfelejti, hogy a VÁLASZTHATÓSÁGRÓL VAN SZÓ.


Nem. Ez valamiféle félreértés, ebben a cikkben szó nincs semmilyen választhatóságról, itt nagyon is konkrét tényállítások vannak megfogalmazva. Amik viszont nem felelnek meg a valóságnak. Ennyi. Én ezeket igazítottam helyre.

Idézet - Estremadura:
Senki nem kötelezhető arra, hogy HIGYJEN un. tudomanyos kutatásoknak mikor a saját ill gyerekei testi integritásáról van szó.


Hol olvastál olyat bármelyik itteni hozzászólásomban, hogy én "kötelezni" akarom az embereket, hogy elhigyjék az írásaimat? (Választ lehetőleg konkrét idézettel kérnék.) Épp ellenkezőleg, nagyon örülök, ha valaki cáfoló választ ad.

Ismétlem: ha valaki a valós információk alapján sem szereti a védőoltásokat, az egy dolog, de ettől még egy bejegyzett egyesület a hivatalos honlapján ne terjesszen valótlan információkat,pláne egészségügyi kérdésben. Ez etikai kérdés, teljesen függetlenül a választhatóságtól. Ezért írtam meg, hogy mi a valóság, szemben a t. Egyesület valótlan állításaival.

Idézet - Estremadura:
Nezzetek bele a linkbe: röviden: a nagyon filantrop, oltóanyag gyártásban, mást ne is emlitsunk, érdekelt Billi bá, tiszta ivóvizet, élelmiszert nem, de VAKCINÁKAT biztosit az éhező, szennyezett, fertőzött vizet ivó Ugandai gyerekenek.


Ne haragudj, de te biztosítasz AKÁR ivóvizet, AKÁR élelmiszert, AKÁR vakcinát az ugandai gyermekeknek?! Vagy bármi mást?! A 10 millió magyar lakosból szerinted hány biztosít akár ivóvizet, akár élelmiszert, akár vakcinát az ugandai gyermekeknek?! ...?
Akkor meg nem érzed enyhén visszásnak, hogy azt teszed szóvá, hogy valaki (akinek egyébként a világon semmi kötelezettsége nincs arra, hogy a fentiekből akárcsak egyetlen eggyel is törődjön, nyugodtan eljátszhatná a pénzét Monte Carloban vagy építhetne belőle yachtokat) nem ott segít ahol szerinted a legfontosabb lenne, hanem máshol?!

Idézet - Estremadura:
Biztos makkegészségesek lesznek egy MMR oltas után fertőzött vizet iszogatva, éhezve.


Ilyet senki nem mondott, Bill Gates sem. Ellenvetést lehetőleg konkrét idézettel kérnék.
Ha arra akarsz kilyukadni, akkor az természetesen igaz, hogy a csatornázás, megfelelő tápláltság nagyobb hatású, mint a védőoltások. (Igaz, a védőoltások nagyon szorosan követik, pláne ilyen területeken, hiszen ilyen viszonyok mellett az eset-fatalitás is jóval magasabb.)
Nem tudom abba egyébként belegondoltál-e, hogy egy csöppet nehezebb egy ország víz- és élelmiszerellátását megszervezni, mint a védőoltás-ellátását.. emiatt ha esetleg az előbbit nem is lehet, az utóbbit igen.. persze te a karosszékből könnyen követelheted, hogy oldjanak meg minden bajt, punktum.

Idézet - Estremadura:
Ha Billnek számitana a szerencsétlen Ugandai gyerekek egészsége ad absurdum kiépithetné a tiszta ivoviz ellátást szolgáló csatornarendszert, biztosithatna napi háromszori étkezést... tovább is van mondjam még.


Igen, nyugodtan mondjad még! Rettenetesen szimpatikus dolog, hogy Budapestről, a fűtött, csatornázott, internettel ellátott szobádban ülve a karosszékből megmondod, hogy mások inkább hogyan segítsenek az ugandaiakon!
+1 #13 ka 2012-08-23 06:05
Idézet - ropcsike:
""Gyakori betegség" az oltási polio? Gyakori betegség?! Jól olvastam: komolyan azt írta az Egyesület, hogy "gyakori"?! Tényleg ?! Akkor lennének olyan kedvesek, és megírnák, hogy hány ilyen volt tavaly Magyarországon?!"

Az hogy a sok tetű nem jelenti le , az nem jelenti azt, hogy nincs!


Az anyját ennek a sok tetűnek! Lebénulnak, és még orvoshoz sem mennek! Ez már tényleg tetűség!

Idézet - ropcsike:
Ne is akard megmagyarázni, mert tapasztaltam!


Hány polioban (bármilyen eredetűben) láttál Magyarországon embert lebénulni mondjuk az elmúlt évtizedben...?

Egyébként ha figyelmesen végigolvasnád az írásomat, az sem ártana meg feltétlenül (Magyarországon nem is OPV-vel oltunk...).
0 #12 Estremadura 2012-08-23 00:29
Itt ka mindig elfelejti, hogy a VÁLASZTHATÓSÁGRÓL VAN SZÓ.Senki nem kötelezhető arra, hogy HIGYJEN un. tudomanyos kutatásoknak mikor a saját ill gyerekei testi integritásáról van szó. Tudományos elvek, vélemények jöttek, mentek, éltek, viragoztak és megbuktak, s most is ez történik. Mindegy, hogy könyvtárnyi irodalommal vagy egy mondattal támasztják alá, hogy az oltás jó, ha én azt HISZEM, egy másik könyvtárnyi irodalom, egy másik mondat, vagy egy sugallat hatására, hogy nem jó. Akkor senki és semmi, semmilyen ÁLLAMHATALMI SZERV nem kötelezhet arra, hogy olyan szert vegyek, oltassak a testembe vagy gyermekem testébe ami az én meggyőződésemmel ellentétes. És leginkabb kedves KA, nincs" greater good," mert senki nem kell vállalja, hogy esetleg épp az ő gyereke legyen az áldozat, akkor is ha lassu degeneració áldozata a gyerek, és nem a rendelőben dobja fel a kis bakkancsot, az egyetemes tudomány oltárán. Nincs annyi tanulmany a foldon, ami ilyet valaha is alatamaszthatna.
therefusers.com/.../...

Nezzetek bele a linkbe: röviden: a nagyon filantrop, oltóanyag gyártásban, mást ne is emlitsunk, érdekelt Billi bá, tiszta ivóvizet, élelmiszert nem, de VAKCINÁKAT biztosit az éhező, szennyezett, fertőzött vizet ivó Ugandai gyerekenek. Biztos makkegészségesek lesznek egy MMR oltas után fertőzött vizet iszogatva, éhezve.
Ennél nagyobb és eklatánsabb példa nem kell bizonyitandó, hogy a véleményhatalom mennyire akarja a javunkat. Ha Billnek számitana a szerencsétlen Ugandai gyerekek egészsége ad absurdum kiépithetné a tiszta ivoviz ellátást szolgáló csatornarendszert, biztosithatna napi háromszori étkezést... tovább is van mondjam még. Csak hát mi lenne ebből Billie üzleti vállakozásainak haszna........ vagy Billi és a hozzáhasonló magyar csatlósok haszna?
-1 #11 ropcsike 2012-08-22 18:58
""Gyakori betegség" az oltási polio? Gyakori betegség?! Jól olvastam: komolyan azt írta az Egyesület, hogy "gyakori"?! Tényleg ?! Akkor lennének olyan kedvesek, és megírnák, hogy hány ilyen volt tavaly Magyarországon?!"

Az hogy a sok tetű nem jelenti le , az nem jelenti azt, hogy nincs!
Fogd már fel, hogy ezért nincs!
Meg sok más is!
Ne is akard megmagyarázni, mert tapasztaltam!
0 #10 ka 2012-08-22 14:51
Idézet - leander:
Az acelluláris kifejezés magyarázata, ti. hogy "tisztított antigéneket tartalmazó", több magyar nyelvű szakmai dokumentumban is szerepel, pl. www.oek.hu/oekfile.pl?fid=179.


Ez egy abszolút jogos kritika, köszönöm szépen, fejet is hajtok előtte. (Noha a kifejezést még akkor is rossznak tartom, ha az OEK mondja (épp azért, amit írtam, hiszen azt sugallja, mintha ebben más lenne az aP a wP-től, noha az is ugyanúgy "tiszta" és ugyanúgy tartalmaz antigéneket), de akkor ezt innentől nyilván Karacs doktornővel kell megbeszélnem, a t. Egyesületnek nem róhatom fel.)

A többi kritikámat viszont változatlanul fenntartom.
0 #9 leander 2012-08-22 13:33
Az acelluláris kifejezés magyarázata, ti. hogy "tisztított antigéneket tartalmazó", több magyar nyelvű szakmai dokumentumban is szerepel, pl. www.oek.hu/oekfile.pl?fid=179.
0 #8 ka 2012-08-22 05:42
(Remélem így már elfogadható (kellően nem-sértő) a hozzászólásom...)
+1 #7 ka 2012-08-22 05:41
(4. rész)

Idézet:
Régóta ismert továbbá, hogy a gyermekbénulás elleni Sabin-cseppek a polio vírus igen gyors mutálódásához vezettek, és ennek következtében gyakori betegség az úgynevezett „oltási polio".
"Gyakori betegség" az oltási polio? Gyakori betegség?! Jól olvastam: komolyan azt írta az Egyesület, hogy "gyakori"?! Tényleg ?! Akkor lennének olyan kedvesek, és megírnák, hogy hány ilyen volt tavaly Magyarországon?! Csak ha már "gyakori betegség". Mondjuk tíz, vagy száz, esetleg ezer...? Ja, hogy egy sem? Akkor hány volt az elmúlt két évben összesen? Az elmúlt ötben összesen? Az elmúlt tízben összesen? Egész Európában tavaly összesen? Egész Európában az elmúlt tíz évben összesen...?

Ha valakit érdekel a valóság: a polio elleni oltás egyik fajtája, a "Sabin cseppek", szép nevén az orális polio vakcina (OPV) a polio vírust legyengített (attenuált), de nem elölt formában tartalmazza. Mivel tehát a benne lévő vírus technikailag élő, ezért elvileg előfordulhat, hogy pont olyan mutációt szenved, aminek hatására visszanyeri virulenciáját, azaz betegséget tud okozni. (Ez a VDPV (vaccine derived polio virus) vírus.) Ehhez azonban elképesztően nagy pech kell, így hihetetlenül ritkán fordul elő: becsülni is nagyon nehéz, kevesebb mint 1 millió oltásra jut egy ilyen. A rosszabb eset, ha a fertőzőképességét is visszanyeri (ez a cVPDV, circulating VDPV), ez persze még az előzőnél is ritkább: 2000 és 2010 között az egész világon összesen 10 milliárd (nem tévedés: 10 milliárd) OPV-oltást adtak be, és erre 510 cVDPV-megbetegedés jutott. "Gyakori betegség"? Ehhez már pofa kell.
(Azt meg már csak halkan teszem hozzá, hogy a világ boldogabbik felén nem is OPV-t, hanem IPV-t (Jonas Salk) használnak, ami inaktivált vírust tartalmaz, így nem csak gyakorlatilag, de elvileg is kizárt, hogy valaki az oltástól kapjon polio-t.)

Idézet:
Dave Mihalovic szerint furcsa mód azok a kutatók, akik felhívják a figyelmet a védőoltások okozta kórokozó-mutációk veszélyeire, a probléma megoldását másfajta, „jobb" védőoltások kifejlesztésében látják.
Valóban, baromi "furcsa" gondolat, hogy ha az embernek régen 100-zal tudott menni az autója, most meg már csak 90-nel, akkor arra gondol, hogy javítani kéne rajta, és nem arra, hogy abba kéne hagyni az autózást...
+1 #6 ka 2012-08-22 05:40
(3. rész)

Idézet:
Iowában pedig egy új oltás bevezetését követően penicillin-rezisztens, fülfertőzést okozó baktériumok elszaporodását sikerült bizonyítani.
Hát ez már tényleg vicc. A többszörösen antibiotikum rezisztens (mert a valóságban természetesen erről van szó, nem "penicillin-rezisztens"-ről; sebaj, ilyenek miatt már nem is fáradok) S. pneumoniae valóban komoly problémát és veszélyt jelentent, na de könyörgöm: minek köszönhetjük ezeket...? ...? Csak nem a nyakló nélkül, össze-vissza szedett antibiotikumoknak?! Jé: de! Akkor meg hogy jön ide a védőoltás...?
A pneumococcus elleni védőoltás alapvetően a fertőzést okozó szerotípusokban okoz eltolódást, ami egyébként szintén nem jó, de az antibiotikum-rezisztenciához csak annyiban van köze, hogy a jelenlegi ismereteink szerint javít (!) a helyzeten (ld. pl. Talbot TR et al: Reduction in high rates of antibiotic-nonsusceptible invasive pneumococcal disease in tennessee after introduction of the pneumococcal conjugate vaccine. Clin Infect Dis. 2004 Sep 1;39(5):641-8. Epub 2004 Aug 16. vagy Dagan R: Impact of pneumococcal conjugate vaccine on infections caused by antibiotic-resistant Streptococcus pneumoniae. Clin Microbiol Infect. 2009 Apr;15 Suppl 3:16-20.)

A legviccesebb, hogy ez az egész téma már rég túl van tárgyalva, mert a 2010 óta forgalomban lévő Prevenar13 védőoltás már tartalmazza a legtöbb galibát okozó, cikkben is felhozott 19A szerotípust - persze ez nem derül ki, ha az ember a tudását egy 2007. szeptember 17-i cikkre alapozza...
+1 #5 ka 2012-08-22 05:40
(2. rész)

Idézet:
2008-ban azonban egy megállíthatatlannak tűnő szamárköhögés járvány kitörését követően már a minták 86%-ában kimutatható volt. A járvány jelenleg is tart, immár negyedik éve, a széleskörű oltottság ellenére. A szakemberek tehetetlenek, és a járvány más kontinensekre való átterjedésétől tartanak.
Hát ez már tényleg felháborító. Azon a kis apróságon elgondolkodott a szerző, hogy az oltás bevezetése előtt folyamatosan tartott a járvány?! Hogy akkor bármikor átterjedhetett más kontinensre?! Hogy a szakemberek egyáltalában semmit nem tehettek?!

Hogy tényadatokkal is számszerűsítsem ezt a dolgot: a jelenlegi - Egyesület által kábé apokalipszis-közelinek leírt - helyzetben 100 ezer főre évi 140 pertussis-megbetegedés jut Ausztráliában, ami ugyan valóban borzasztó magas, de a védőoltás bevezetése előtt - gondolom ez lenne a paradicsomi állapot - rosszabb években simán megvolt az 500 megbetegedés / év / 100e fő incidencia, de a 200-300 volt a rutin.

Ezen a ponton tehát újfent szeretném hangsúlyozni, hogy nem arról van szó, hogy a vakcina ront a helyzeten (ilyet egyetlen, a t. Egyesület által citált forrás sem állít!), hanem arról, hogy nem javít annyira, mintha tökéletesen működne. (Egész pontosan most: nem javít annyira, mint régen tette.) Az tehát, hogy a vakcina nem működik tökéletesen (pontosabban szólva: úgy mint régen), tény, de milyen aberrált logika kell ahhoz, hogy valaki abból, hogy a beavatkozás csak "meglehetősen jó" és nem "tökéletesen jó", arra következtessen, hogy nincs is rá szükség...?!

Idézet:
Dél-Olaszországban hasonló mutációs folyamatot figyeltek meg a Hepatitis B vírussal kapcsolatban
Ez az állítás nem felel meg a valóságnak. A t. Egyesület nyilván arra bazírozik, hogy kevesen fogják elolvasni a cikket ( journals.lww.com/.../... ), de ha valaki mégis megteszi, akkor ki fog számára derülni, hogy egyetlen hang nincs benne arról, hogy a vizsgált mutációt a vakcina "okozta" volna (csak annyi, hogy a vakcina nem hat rá). Ellenvetést lehetőleg konkrét idézettel kérnék.
+1 #4 ka 2012-08-22 05:38
(1. rész)

Idézet:
A preventdisease.com portál cikke szerint a védőoltások a kórokozók mutálódásához vezetnek, s ezzel végső soron a jövő generációinak egészségét és magát az emberiséget veszélyeztetik.
A Naprendszer jövőjét kár volt kihagyni a listáról...

Idézet:
a kutatók egy csoportja elismerte, hogy a védőoltások vírusok és baktériumok mutálódását okozzák.
Konkrét hivatkozás nélkül azt nem tudom megítélni, hogy ki mit ismert el, de hogy az állítás nem igaz, az biztos. A vakcinák nem tudják "okozni" a mutálódást (azaz egy védőoltástól egyetlen baktérium vagy vírus DNS-e/RNS-e sem fog megváltozni); amiről ezzel szemben szó van, hogy egyes vakcinák, épp azáltal, hogy hatásosak, szelekciós nyomást helyeznek bizonyos kórokozó-törzsekre, ami elősegítheti azt, hogy a más okokból mutálódott törzsek lábra kapjanak.
Ez valóban létező probléma, de ha valaki szerint ez a védőoltások elleni érv, akkor az remélem konzisztens gondolkodásúként azt is javasolja, hogy az orvoslást általában is hagyjuk abba... (Hiszen a betegek gyógyítása (bármilyen módon is történjen!) általában is szelekciós nyomást helyezhet egyes kórokozókra.)

Idézet:
Az új, halálos kórokozók gyorsan fejlődnek ki és genetikai csalétket állítanak elő, mellyel „megtévesztik" még a legerősebb gyógyszereket is.
He? Mégis, milyen gyógyszer van a kanyaróra? A mumpszra? A rubeolára? A polióra? Akkor meg min rontanak az oltások?! Röhej ez az egész.

Idézet:
Ausztráliában az új, acelluláris (a baktérium tisztított antigénjeit tartalmazó) szamárköhögés elleni oltást
A baktérium "tisztított antigénjeit" tartalmazó oltás? Tisztított antigén? Kimosták 90 fokos programon? És előmosást is használtak?

Ha valakit érdekel a valóság: a klasszikus pertussis vakcina ún. teljes sejtes (whole cell, wP) oltóanyag, ami azt jelenti, hogy B. pertussis-t tartalmaz, inaktiválva. Az általa adott immunitás robusztus, de meglehetősen reaktogén vakcinának számít. (Illetve komponensnek, hiszen tipikusan DTwP formában adják.) Ezért kb. 20 évvel ezelőtt vakcinológusok kitalálták, hogy mi lenne, ha nem az egész - inaktivált - kórokozót adnák be, hanem a sejtnek csak a részeit (ettől acelluláris, "sejtmentes", aP), persze úgy, hogy a kulcsantigéneket azért tartalmazza. Az ötlet egy szempontból mindenképp bevált: az aP vakcinával valóban jóval kevesebb mellékhatást tapasztaltak. A probléma az immunogenicitás, ami kevésbé lett bombabiztos (múlik azon, hogy pontosan mely antigéneket tartalmaz, mennyit stb.). De összességében jelenlegi ismereteink szerint (persze ez, többek között épp napjaink, oltottakat is erősen érintő pertussis-járványai miatt, vitatéma) a kevesebb mellékhatás jelentette előny bőven meghaladja a kicsit rosszabb immunogenicitás miatti hátrányt, ezért a WHO-ajánlás is az, hogy azok az országok, amik anyagilag megengedhetik maguknak, inkább aP-vel és ne wP-vel oltsanak. (Magyarországon aP-t használunk.)
"Tisztaságban" semmilyen különbség nincs aP és wP között, és természetesen mindkettő tartalmazza a baktérium antigénjeit...